Plava crta
Nedjelja, 11.05.2014.

Facebook Facebook

Share
Like

Psalam 23 „Gospodin je pastir moj“ dočekao je najviše skladateljskih glazbenih formi. Pjevaju ga djeca, mladi i stari, svatko u svojem ritmu i na svoju melodiju. No, stekao sam dojam da pjevajući ne obraćamo pozornost na riječi toga psalma. Štoviše, ne stojimo iza tih riječi: „Gospodin je pastir moj (…) zla se ne bojim, jer ti si sa mnom.“ Još smo uvijek puni strahova ne samo za druge ljude, nego za sebe, za svoje životne situacije, za vlastitu egzistenciju. Zaboravljamo na Isusove riječi: „Tko ljubi svoj život izgubit će ga. A tko mrzi život na ovome svijetu, sačuvat će ga za život vječni“ (Iv 12,25). Dopustimo Pastiru da nas povede jer su njegove riječi Duh i život (Iv 6, 63). Neka okrijepi našu dušu i dadne nam odmora, udahne u nas još veću čežnju za puninom života. Neka obnovi u nama sve što je klonulo zbog ljudskih napora i neka nas napoji s izvora vode žive. U snazi Duha Svetoga otkrijmo poruku Dobroga pastira – Isusa Krista – koji je položio svoj život za prijatelje svoje ili kako umiljato evanđelist Ivan reče: „Za ovce svoje.“ Isus Krist je došao među nas da imamo život i da ga imamo u izobilju. On nam ne daje dio nečega što mu je suvišno, nego daje nam puninu svojega života.

Ono što čovjek treba i što traži i za što se najviše bori jest život. Sami ne možemo ostvariti ono zbog čega smo stvoreni. No, Božji Sin je došao ljudima jamčeći: „Ja sam put, Istina i Život“ (Iv 14,6). On daje ono što nitko drugi ne može darovati niti ostvariti. Daje nam svoje riječi i tijelo za jelo (Iv 6, 51). Primajući Isusove riječi i njegovo tijelo primamo ujedno i Duha Svetoga, koji je Tješitelj i Branitelj, i koji nas ispunjava životom. Kakav je to život? To je život samoga Boga, koji prekoračuje svako očekivanje ljudskoga srca (usp. 1 Kor 2, 9). Zahvaljujući milosti našeg krštenja već smo sada Božja djeca. U njegovu Imenu oprošteni su nam grijesi i primili smo dar Duha Svetoga (Dj 2, 38). To je obećanje koje prelazi s naraštaja na naraštaj. Iza tih riječi stoji sam Isus Krist, a On uvijek održava svoja obećanja. Jamstvo istinitosti skriva se u njegovu probodenim boku, rukama i nogama. U njegovim je ranama naše iscjeljenje (Iz 53, 5). Dobri pastiru ispruži nad nama svoju probodenu ruku!

Isus je izašao ljudima u susret da osjete život u punini. Ozdravljao je bolesnike i one koji su trpjeli, izganjao zloduhe, uskrisivao umrle. Prošao je zemljom čineći dobro i darivajući svoj život. Najočitije je svoj život i svoj Duh predao Ocu i ljudima da imaju život u izobilju (usp. Iv 19,30) i da naša radost bude potpuna (Iv 15, 11). Zato Isus naziva sebe i vratima ovčinjaka. Iza zatvorenih vrata skriva se budućnost, a On je Gospodar budućnosti. Po Njemu ovce mogu izlaziti na pašu i prepoznaju glas Dobroga pastira (usp. Iv 10, 4-9). Svaka ovca ukoliko osluškuje glas svoga Pastira može razlikovati njegov glas između tisuća drugih glasova različitih pastira. Nažalost, postoje lažni proroci koji sami sebe proglašavaju pastirima. Oni nisu pastiri po Isusovu srcu.

Često razmišljam što znači biti dobri pastir i kako pristupiti Božjem stadu? Mene i moju braću svećenike Gospodin je pomazao za svoje izabrane svećenike. Učinio nas je pastirima. No, nitko od nas nije dao život svoj za ovce. Nitko od nas svećenika nije otkupio raspršene ovce po svem svijetu. To je učinio samo Isus Krist, koji po našim rukama daruje puninu života i potpunu radost. Molite Dobrog pastira da blagoslovi i čuva svoje izabrane levite i pozove nova duhovna zvanja.

Isus Krist, kojeg prepoznajemo kao Dobrog pastira, stvorio je takvo mjesto u kojem čovjek može susresti istiniti život. To mjesto je njegovo Tijelo i njegov Duh u kojem cijela ljudska stvarnost, otkupljena i odriješena grijeha postaje obnovljena i pobožanstvenjena.

  pater Arek Krasicki, Družba Duha Svetoga, Osijek, Hr

Nedjelja, 11.05.2014.
Facebook Facebook
Share
Like

Povezani članci

Plava crta
Ovaj članak nema povezanih članaka

Odgovori

DUHOVNOST OSJEČKIH STUDENATA
crta
Misija DUHOS-a je unošenje oduševljenja zdrave kršćanske duhovnosti na Sveučilište J.J. Strossmayera, promičiću vjeru i znanje kao dvije komplementarne dimezije, te duhovnost u svim aspektima suvremenog studentskog i svakodnevnog života.