Probušena guma (Mt 5,17-37)

by admin

Možda će se nekome moje riječi učiniti fundamentalističke i promatrat će me kao fanatika ekstremne vjerske desnice. No, to je samo dokaz da smo se pretvorili u ljude koji po svaku cijenu nastoje udovoljiti sebi i da sve što nas upućuje u drugom smjeru izgleda besmisleno. Ipak, moramo napraviti snažan zaokret i vratiti se temeljima Kristova učenja. To je jedini način da preživimo, jedini način da doista budemo u okvirima Božjeg zakona i ljubavi. Često me ljudi pitaju za upute i savjete o tome kako živjeti. No, ja to ne znam! Nisam za njih dao svoj život, nisam prolio svoju krv i dao svoje tijelo za hranu, ja ne šaljem Duha Svetoga. Sve to čini Isus Krist! Čitajmo Njegovu riječ i dobit ćemo upute kako živjeti. Pogledajmo duboko u svoje srce i otkrit ćemo koliko smo postali ravnodušni. Tražimo odgovore od Isusa!

Tvrd je Isusov govor. Osjećali su to Njegovi slušatelji. Osjećamo to i mi. Međutim, Njegove su riječi pune ljubavi i suosjećanja. Isus nas vraća na izvornu radost, iskonski plan spasenja, koji Bog ima za svakog čovjeka. To nam je potrebno jer nakon pada prvih ljudi svi se osjećamo poput probušene gume. Zrak je izašao iz nas. Ne možemo naprijed. Isus nam poput najboljeg vulkanizera želi vratiti zrak, napuhati gume kako spada. Duh Sveti, prema svetom Pavlu, uvodi nas u dubine Isusovih riječi (1Kor 2,6-10). Duh Sveti je, hajdemo tako slikovito reći, onaj zrak potreban čovjeku. U svojoj slobodi možemo primiti Isusovu ponudu, ali i , nažalost, odbaciti. Isus Krist nudi tvrdu spasenjsku riječ. Prihvaćanje Božje riječi i primjenjivanje na život, dokaz je zrele vjere i slobode Božjeg djeteta. Isusov govor na gori o moralu možemo usporediti sa Sirahovom proročkom ponudom: „Bog pred tebe stavlja vatru i vodu, sam odlučuješ za čim hoćeš pružiti svoju ruku! Pred tobom je život i smrt, što više voliš to će se tebi dati.“ Drugim riječima, izbor je između života i smrti, slobode i ropstva grijehu. Prije nego što ćemo izabrati, zamolimo zajedno sa psalmistom: „Otvori oči moje da gledam divote tvoga Zakona!“ Izbjegavanjem grijeha postajemo blaženici (usp. Ps 119). U suprotnom, čeka nas pakao. Nisu to moje riječi, nego Isusove. Isus Krist nam je najviše progovorio o paklu dok stavlja pred nas izbor između dobra i zla.

Isus nas želi obnoviti po svojem nauku. Želi da se svi spase, to znači da nitko ne završi u paklu. To su Njegove riječi. One nemaju ništa zajedničko s fundamentalističkim pristupom pojedinaca. Isus stoji iza svojih riječi. Poziva da budemo pravedniji od farizeja, koji su voljeli pravo. Mi trebamo izaći iz teorije i krenuti za Isusovim glasom. Napustimo staroga čovjeka koji još uvijek jadikuje u nama i traži staru hranu. U duhu vjere primimo Isusove upute o novoj pravednosti, koja svoj izvor ima u ljubavi. Poslušamo li ih, obnovit će se snaga u nama.

Nije dovoljno da čovjek samo tjelesno ne ubije. To je najmanje. Ljudi se međusobno neprestano muče, ranjavaju i ubijaju zbog svojeg jezika. Neoprezno izgovorena ružna riječ može duboko raniti, ubiti, uzrokovati traume u ljudskom srcu. Za svaku pojedinu riječ ćemo polagati račun. Naše će nas riječi osuditi ili spasiti. Isus nas također poziva da oprostimo drugima. Često započinjemo molitvu, a u srcu smo puni nepraštanja. Oprost je temelj ispravne molitve i ljubavi. Odrecimo se srdžbe, osjetit ćemo djelovanje Duha Svetoga.

Nadalje Isus upozorava na nutrinu, na stav srca i duše. Preljub počinje zajedno s pogledom punim požude. Razvija se u mašti i ulazi u srce. Grijeh prema šestoj i devetoj zapovijedi nije samo tada kada se tjelesno griješi, nego grijeh bluda počinje u ljudskom srcu. Ponekad je teško odvojiti prljave misli od ostalih. No, dok ih ne želimo, ne griješimo. Isus nas poziva na unutarnju čistoću, svakoga prema svom staležu. To mora biti radikalna odluka! Spolnost je posebno područje kroz koje čovjek može postati svet ili izgubiti svoj život. Zato je Isus radikalan u pozivu na čistoću. Sve što podsjeća ili izaziva grijeh bluda treba od sebe odbaciti. To znači kloniti se grješnih prigoda. Samo će ljudi čistoga srca Boga gledati.

Preljub u srcu čest je uzrok raspadajućih brakova. Jedinstvo braka također je upisano u izvorni plan spasenja. Po Novom savezu Isus je zaručnik, Crkva zaručnica. Tako i muškarac i žena sklapajući brak postaju jedno tijelo i jedna duša. Oni sklapaju međusobni savez poput Krista i Crkve, ako je on bio sklopljen valjano. Supružnici nakon bračne noći sve do smrti ostaju jedno.

Naša svakodnevica pripada i Bogu. Tu su naše riječi i geste. Zato Isusovi ljudi moraju biti ljudi od istine i ne trebaju polagati prisege u Božje ime da nešto dokažu. Iako pazimo da se ni ne kunemo Božjim imenom i da ga ne činimo lažnim svjedokom, često izgovaramo nepotrebne riječi (npr. BOME). Poštujmo Božje ime, na to smo pozvani. To znači zazivajmo Isusa u molitvi.

Dobro promotrimo Isusov novi zakon. Sve što Isus govori to i čini. Na nama je krenuti za Njim jer je Put, Istina i Život.

pater Arek Krasicki, CSSp, Osijek, Hr

Preporučeno

Leave a Comment