2. susret za muškarce

by abuzgo

U subotu, 2.10. u Nadbiskupijskom vikarijatu pod vodstvom studentskog kapelana vlč. Marija Žigmana održan je drugi susret za muškarce. Tema susreta bila je Abraham-učiti na svojim greškama.

Vlč. Žigman okupljenima je govorio o trima seobama te mračnim stranama Abrahamova života. Prva seoba odnosi se na napuštanje svojih ovisnosti i navezanosti, prvenstveno na oca i majku, i to ne samo o izvanjskom napuštanju nego i unutarnjem oslobođenju. Druga seoba je izlazak iz osjećaja prošlosti. Neki muškarci uveličavaju svoje djetinjstvo i teže ponovnom uspostavljanju takvoga svijeta. Izlazak iz osjećaja prošlosti omogućuje preuzimanje odgovornosti za svoj život na sebe. I u konačnici treća je seoba napuštanje onog vidljivoga jer je put postajanja muškarcem i duhovni put. Treba se otvarati i unutarnjem životu, svojim osjećajima, povredama i Bogu kako ne bi prema drugima i sebi bili kruti i nemilosrdni. S druge strane, u Bibliji su vidljive i Abrahamove mračne strane u kojima, kako vlč. Žigman naglašava, možemo prepoznati njegov unutarnji razvoj. Abraham kao hodočasnik uči na svojim pogreškama i zabludama. Jedna od njegovih hodočasničkih mračnih strana vidljiva je u odnosu sa Sarom i sluškinjom Hagarom. Abraham je iskorištavao svoju ženu predstavljajući ju kao sestru pred faraonom, na njezin poticaj odlazi sluškinji kako bi mu ona podarila sina, a kasnije po njezinoj želji odbacuje Hagaru i Jišmaela. Abraham kao hodočasnik jednoga sina ostavlja, a drugoga žrtvuje na oltaru svoje slike o Bogu. Tako oba sina bivaju odbačena od oca. Tko je na putu zanemaruje svoje svakodnevne obveze i dužnosti. Vlč. Žigman istaknuo je i kako je Izakovo žrtvovanje, prema jednom tumačenju, Abrahamova iskrivljena slika o Bogu. Nije mu Bog naredio da žrtvuje Izaka, nego njegova iskrivljena slika o Njemu. Zbog toga anđeo spriječava taj čin. S druge strane, promatramo li psihološki možemo zaključiti kako u nekim očevima postoji tendencija da unište vlastitoga sina jer ga smatraju suparnikom. U pozadini mogu biti brojni razlozi, a jedan od njih je religiozno opravdavanje. Abraham, ali i poneki očevi danas, Bogom opravdavaju svoju agresiju prema djeci. Vlč. Žigman zaključio je susret mislima kako je Abraham morao napustiti svoju domovinu, svoje krive slike o Bogu i samome sebi. On je hodočasnik na putu promjene. Hodajući on se mijenja kako bi ga Bog sve više i više posjedovao.
Nakon predavanja uslijedila je rasprava o temi susreta, a na koncu i Euharistijsko klanjanje pred Presvetim.

Idući je planirani susret 6.studenog 2021.

Veronika Lončar

Preporučeno