U IME OCA I SINA I DUHA SVETOGA. AMEN.
Ps 100, 1b-5
Kliči Gospodinu, sva zemljo!
Služite Gospodinu u veselju!
Pred lice mu dođite
s radosnim klicanjem!
Znajte da je Gospodin Bog:
on nas stvori, i mi smo njegovi,
njegov smo narod i ovce paše njegove.
Uđite s hvalama na vrata njegova,
u dvore njegove s hvalospjevom;
hvalite ga, ime mu blagoslivljajte!
Jer dobar je Gospodin,
dovijeka je ljubav njegova,
od koljena do koljena vjernost njegova.
EVANĐELJE; Lk 5, 33-39
A oni mu rekoše: “Učenici Ivanovi, a tako i farizejski, počesto poste i obavljaju molitve, tvoji pak jedu i piju.” Reče im Isus: “Ne možete svatove prisiliti da poste dok je zaručnik s njima. Doći će već dani: kad im se ugrabi zaručnik, tada će postiti, u one dane!” A kazivao im je i prispodobu: “Nitko neće otparati krpe s novog odijela da je stavi na staro odijelo. Inače će i novo rasparati, a starom neće pristajati krpa s novoga.” “I nitko ne ulijeva novo vino u stare mješine. Inače će novo vino proderati mješine pa će se i ono proliti i mješine će propasti.Nego, novo vino neka se ulijeva u nove mješine!” »I nitko pijuć staro, ne zaželi novoga. Ta veli se: ‘Valja staro!’«
MEDITACIJA
Isus se ne odlikuje askezom, nego sasvim normalno jede i pije, pogrđen je kao izjelica i vinopija. Njemu se njegov način života predbacuje kao moralna slabost. Ako Isus jede i pije s grešnicima, onda ne može biti prorok. Farizeji se sablažnjavaju zbog ove Isusove unutarnje slobode. Očito su tu došle na vidjelo njihove vlastite sjene. Oni su zapovijedi ispunjavali ne iz čiste ljubavi prema Bogu, nego da budu bolji od drugih. Isus otkriva njihove nesvjesne namjere. Bog je dobar prema svima. On je milsotiv prema grešnicima. Isus svoju duhovnost nije mogao dokazivati radikalnom askezom. On je bio slobodan da jede i da se odriče od jela. Nije odbacivao post. Samo ne treba postiti zato da te drugi vide. Isus je bio slobodan da jede s ljudima koji nisu odgovarali normama ondašnje pobožnosti. Imao je slobodu u sebi. Teži i ti za tom slobodom.
OČE NAŠ, ZDRAVO MARIJO, SLAVA OCU