23.10.2011.

by admin

U IME OCA I SINA I DUHA SVETOGA. AMEN.


Psalam 18

Ljubim te, Jahve, kreposti moja!

Jahve, hridino moja, utvrdo moja spase moj;

Bože moj, pećino moja kojoj se utječem,

štite moj, snago spasenja moga, tvrđavo moja!

 

Zazvat ću Jahvu, hvale predostojna,

i od dušmana bit ću izbavljen.

Živio Jahve!  Blagoslovljena hridina moja!

Neka se uzvisi Bog, spasenje moje!

umnožio si pobjede kralju svojemu,

pomazaniku svome milost si iskazao,

Davidu i potomstvu njegovu navijeke.

 

Evanđelje: Mt 22,34-40

A kad su farizeji čuli kako ušutka saduceje, okupiše se, a jedan od njih, zakonoznanac, da ga iskuša, upita: “Učitelju, koja ja zapovijed najveća u Zakonu?” A on mu reče: “Ljubi Gospodina Boga svojega svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svim umom svojim. To je najveća i prva zapovijed. Druga, ovoj slična: Ljubi svoga bližnjega kao sebe samoga. O tim dvjema zapovijedima visi sav Zakon i Proroci.”

 

Tišina

Uplovi u riječi Svetog pisma. Neka te ohrabre i ojačaju. Nastoj da riječi odjekuju u tvom srcu i u tvojim mislima.

 

Meditacija

“Učitelju, koja je zapovijed najveća u zakonu?” Isus se ne da zavaravati: cijeli je zakon podložan  ljubavi prema Bogu i ljubavi prema bližnjemu, pri čemu je zapovijed ljubavi prema bližnjemu u korijenu bitno povezana s onom ljubiti Boga i utoliko isto toliko važna kao i ona ljubiti Boga.

Sasvim jasna pouka i za nas, koji se u mnogočemu nipošto ne razlikujemo od farizeja Isusovog vremena. Ako smo pošteni, moramo priznati, da i mi često padnemo u usko kršćanstvo, u kojem je  ljubav tek teško nasljutljiva. Druga zamka, koja proizlazi iz te uskosti, i u kojoj se danas i zaplićemo, je prenaglašavanje jedne od tih dviju zapovijedi i na taj način gubljenje osjećaja jednake vrijednosti i međusobne ovisnosti tih dviju.

Prenaglašavanje okomite dimenzije izražava se u tome, da red i autoritet bivaju stavljeni za najveći princip, te se govori samo o Bogu, nebu, milosti i sakramentima, dok sve ostalo zadobiva rang nevažnog, pa i đavolskog. Za drugu pak je stranu važna samo vodoravna dimenzija, religija u odnosu na braću i sestre u vjeri, čovjekov razvoj i razvoj sveg čovječanstva, politički angažman. Nezgodno je, da se i prvi kao i drugi zabarikadiraju iza svojih mišljenja, te na taj način propada ne samo svaki dijalog, već i punina i višedimenzionalnost vjere. Bog Biblije nije Bog jedne jedincate dimenzije, kako okomite, tako ni vodoravne. On je Bog, koji se manifestira u Bogu Ocu, Bogu Sinu i Bogu Duhu Svetomu. Po ljubavi, koju Duh ulijeva u naša srca, mi kršćani smo u stanju, ljubiti, kako Boga, tako i nas same i naše sestre i braću. Ako ljubimo bližnjega kao sebe samoga (ne više i ne manje), postat će i naša ljubav prema Bogu, kojega moramo ljubiti svim srcem, svom dušom i svom pameti, to znači kao čitavi ljudi, konkretno vidljiva. I to je srž ne samo starozavjetnih zapovijedi, nego i uopće naše kršćanske vjere.

(Preuzeto sa: http://www.virc.at/ )

 

OČE NAŠ. ZDRAVO MARIJO. SLAVA OCU.

Preporučeno

Leave a Comment