Odgovoriti Bogu na jedan način ne znači kako mu odgovaramo na sve moguće načine. Bitni odnos kršćanina prema božanskom životu, u kojemu osoba upoznaje Boga, trojedini život, plod je objave Krista, Utjelovljene Riječi.
Međutim, prije nego što dođemo do toga ključnoga odnosa koji izvire u samome Bogu Ocu, moramo razmotriti ljude s obzirom na njihov subjektivni odgovor Bogu.
Terminologija koja se ovdje koristi kako bi se opisalo ovo poimanje Boga temelji se na analizi božanskoga bića ukorijenjenoj u skolastičkoj tradiciji, s ishodištem još u grčkoj filozofiji.
BOG KAO JEDAN
Bog shvaćen kao Jedan, kao Vrhovno i Živo Jedinstvo, privući će osobu čiji je život intelektualno i emocionalno traganje za integracijom. Obično je takva osoba oduvijek svjesna unutarnjih proturječnih, odnosno suprostavljenih sila, koje prijete razaranjem bića. Te su sile prijetnja samoj ravnoteži potrebnoj za djelotvorno funkcioniranje osobe kao ljudskoga bića. Boga se tada doživljava kao onoga koji unosi jedinstvo u iskustvo kaosa.
Ako vas privlači Bog kao Jedan, trebate prihvatiti vid vašega duhovnog života, a ne opirati mu se. Jedna je od nepravilnosti ranjene ljudske naravi ta što ne prihvaćamo upravo onaj odgovor koji tražimo kada nam se pruža, jer smo previše navikli na bol i pomutnju. Brojni takvi ljudi kao da govore: „Svoj/svoja sam jedino onda kada sam u sukobu sa samime/samom sobom.“ Doista, postoji svrha u posvemašnjem predanju Jednome, koje vodi integraciji opisanoj u Govoru na gori. Za one koji budu pozvani i plate cijenu tj. odazovu se, nastupa mir što ga svijet nikada ne može pružiti. Ne smijemo se bojati pronaći ga.